SZKOŁA PODSTAWOWA im. gen. Franciszka Dzierzykraja Morawskiego w PUDLISZKACH FRIEDRICH - TSCHANTER - OBERSCHULEEILENBURG 
  Login or Zarejestruj się
•  Home  •  Dokumenty Szkoły  •  Home  •  Downloads  •  Your Account  •  Forums  • KONTAKT  • Przetargi  • Ochrona Danych Osobowych  •
 Godło Polski 
 Szkoła Partnerska 
FRIEDRICH - TSCHANTER - OBERSCHULE EILENBURG
Historia współpracy.
 Facebook 
 Innowacje 
2015/2016
- Innowacje „Matematyka praktyczna, inspirująca, czarująca – matematyka inaczej…”

2014/2015
- Kęs z sensem
- Magia czytania
- Magiczny świat papieru…
- Razem możemy więcej
- Równe szanse – równy start
 Ankiety 
Czy Święto Latawca było fajna imprezą?

Tak, super...
Fajne
Takie sobie
Raczej słabe
Nie fajne



Wyniki
Ankiety

Głosów: 134
Komentarzy: 256
 Menu 
· Strona główna
· Absolwenci
· Kontakt
· Ankiety
· Archiwum
· Bmi
· Downloads
· Dziennik użytkownika
· FAQ
· Forum
· Kalendarz
· mtsf
· Przetargi
· Recenzje
· Sekcje
· Szukaj
· Top
· Twoja opinia
· Twoje konto
· Web Links
· Wyślij Newsa
· Zawartość
 Szczęśliwy Numer 
na dzień:       ®

16.01.2018

Regulamin
 Kogo my tu mamy? 
Witaj!

anonimowy

Nick
Hasło
KodKod
Podaj Kod
Zarejestruj

Członkostwo:
Ostatni: yaoxuemei
Nowe dzisiaj: 0
Nowe wczoraj: 0
Wszystkie: 1399

Online [23]:
Gości: 23
Użytkowników: 0
Odwiedzin:
Dzisiaj: 3428
Wszystkich: 17143364
 Info od Admina 
  Szkoła Podstawowa: Czym jest integracja sensoryczna? 
Szkoła PodstawowaZajęcia ruchowe z elementami integracji sensorycznej, dzisiaj zajęcia odbyły się na sali SI, jak wyglądały zobaczcie sami …...
Czym jest integracja sensoryczna?
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Mówiąc w skrócie, integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Gdy funkcje te są zrównoważone, motoryka ciała łatwo dostosowuje się do otoczenia, umysł łatwo przyswaja informacje, a „dobre” zachowanie pojawia się w sposób naturalny. Integracja sensoryczna wpływa także na rozwój dziecka, zdolność do nauki i samoocenę.

Zobacz to na: Zobacz to na: Google+



Fotorelacja

Objawy dysfunkcji:
Nie u wszystkich dzieci przyczyną problemów w nauce, rozwoju lub zachowania jest zaburzona integracja sensoryczna. Są jednak wyraźne czynniki wskazujące na dysfunkcje integracji sensorycznej. Poniżej przedstawione są najważniejsze z nich:
  1. Nadmierna wrażliwość na bodźce dotykowe, wzrokowe, słuchowe oraz ruch. Nadwrażliwość może się objawiać takimi zaburzeniami zachowania jak: rozdrażnienie, wycofywanie się w wyniku dotknięcia, unikanie określonych rodzajów ubrań lub jedzenia.
  2. Zbyt mała wrażliwość na stymulację sensoryczną. W przeciwieństwie do dziecka z nadwrażliwością, dziecko ze zbyt słabą reaktywnością może poszukiwać intensywnych wrażeń sensorycznych takich jak celowe uderzanie ciałem o przedmioty lub intensywne kręcenie się wokół własnej osi. Dziecko może ignorować ból czy być nieświadome zmian pozycji ciała.
  3. Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej. Dziecko może być ciągle w ruchu lub wolno się uaktywniać i męczyć się szybko. U niektórych dzieci poziom aktywności może się zmieniać od jednego ekstremum do drugiego.
  4. Trudności z koncentracją, impulsywność.
  5. Problemy z koordynacją. Problemy te mogą dotyczyć umiejętności z zakresu dużej lub małej motoryki. Niektóre dzieci będą miały słabą równowagę, inne natomiast będą miały olbrzymie trudności z nauczeniem się nowej czynności wymagającej koordynacji ruchowej.
  6. Opóźnienie rozwoju mowy, rozwoju ruchowego oraz trudności w nauce. Objawy te mogą być widoczne w wieku przedszkolnym razem z innymi objawami dysfunkcji integracji sensorycznej.
    U niektórych dzieci w wieku szkolnym mogą występować problemy w nauce mimo normalnego poziomu inteligencji.
  7. Słaba organizacja zachowania. Dziecko może być impulsywne lub może łatwo się rozpraszać i okazywać brak planowania przed wykonaniem jakiegoś zadania. Niektóre dzieci mogą mieć problemy z przystosowaniem się do nowej sytuacji. Inne mogą reagować agresywnie, wycofywać się lub być sfrustrowane kiedy poniosą porażkę.
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej prezentuje więcej niż jedno z powyższych objawów. Jeśli podejrzewacie Państwo, że wasze dziecko pasuje do tego obrazu, to powinno ono być poddane badaniu przez wykwalifikowanego terapeutę integracji sensorycznej.

Jagoda Grzelczak-Serwatka

Wysłano dnia 22-01-2015 o godz. 09:58:48 przez jastpa
 
 Pokrewne linki 
· Więcej o Szkoła Podstawowa
· Napisane przez jastpa


Najczęściej czytany artykuł o Szkoła Podstawowa:
Konkurs polonistyczny

 Oceny artykułu 
Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


 Opcje 

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych  Wyślij ten artykuł do znajomych


Associated Topics

Szkoła Podstawowa


"Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.


Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
Web site powered by PHP-Nuke

JASTPA
2003

PUDLISZKI
Web site engine code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Tworzenie strony: 0.100 sekund

:: skyLineBlue phpbb2 style by Volize Web Solutions :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::